29. 08. 2006

Kondolence for Claus Rode

Divisionsforeningens netop afgåede direktør er død efter længere tids kræftsygdom.Spillerforeningen vil gerne udtrykke vores dybe medfølelse med Claus Rodes pårørende.

Claus Rode har siden sit formandskab i 1989 stået bag nogle af de mest grundlæggende udviklinger i dansk fodbold og førte i mange år an i forhandlinger med Spillerforeningen om danske fodboldspilleres vilkår. Som direktør for Divisionsforeningen sad Claus Rode ofte på den modsatte side af forhandlingsbordet og opnåede Spillerforeningens dybe respekt for sit engagerede arbejde.

De nuværende tilstande af professionalisme skal i høj grad tilskrives Claus Rodes årelange forhandlinger om tv-aftaler og sponsoraftaler, der har medvirket til at give de danske fodboldklubber og fodboldspillere et solidt grundlag for udvikling.Spillerforeningen vil gerne udtrykke vores dybe medfølelse med Claus Rodes pårørende.