Presse7.1.2017

Pernille Harder er Årets Kvindelige Fodboldspiller 2016

Pernille Harder bliver på tronen.

Pernille Harder er Årets Kvindelige Fodboldspiller 2016

24-årige Pernille Harder er Årets Kvindelige Fodboldspiller. Hun har haft et fantastisk 2016 som topscorer i Damallsvenskan og et mesterskab med Linköping FC som et par af højdepunkterne. Og for lige at krydre det hele fejrede hun 2016 med sidst på året at skrive under på en kontrakt med én af Europas topklubber, VfL Wolfsburg.

- Jeg er virkelig stolt af 2016. Det er til dato mit bedste fodboldår, og det ville i fremtiden blive svært at overgå det, hvis jeg var blevet i Sverige. Nu glæder jeg mig til en ny udfordring i Tyskland, og jeg vil gerne vinde Champions League med Wolfsburg, siger Pernille Harder.

Hun er meget, meget glad for prisen som Årets Kvindelig Fodboldspiller.

- Den her pris er helt speciel for mig, fordi det er med- og modspillere og holdkammerater fra landsholdet, der mener, at det er mig, der fortjener prisen i år. Det er ikke bare fem såkaldte eksperter, der har bestemt det, men dem, der til dagligt ser og ved, hvor meget energi, jeg bruger på hele tiden at blive en bedre fodboldspiller, fortæller Pernille Harder.