Pernille Harder er Årets Kvindelige Fodboldspiller 2015

Pernille Harders kvindelige kollegaer var ikke i tvivl: Pernille Harder er Årets Kvindelige Fodboldspiller 2015.

Pernille Harder har haft et fremragende år. Linköpings FC-spilleren har høstet flere priser i Sverige, og nu kan hun også lade sig hylde som Årets Kvindelige Fodboldspiller 2015. Det er Pernille Harders kvindelige kollegaer, der har bestemt, at den 23-årige profil løber med hæderen.

- Jeg er helt overvældet. Det er fedt at få så fin en anerkendelse for det, jeg har udrettet i løbet af sæsonen. Virkelig superfedt. Og jeg tager det som en cadeau. Lige nu vil jeg nyde det, og når jeg får det lidt på afstand, så skal jeg bruge priserne i år som benzin i de kommende år. Det handler om at præstere endnu bedre og udvikle mig endnu mere som fodboldspiller.

- Priserne er jo ikke så meget værd, hvis jeg slet ikke præsterer næste år. Priserne her får jeg for noget, jeg har gjort. Ikke for noget jeg skal til at gøre. Og jeg vil bare være endnu bedre. Det er mit mål, understreger Pernille Harder.

Om kåringen

Spillerforeningen har siden 2000 kåret Årets Kvindelige Fodboldspiller, der har til formål at gøre opmærksom på vigtigheden af kvindefodbold i Danmark samtidig med, at en profil hædres. Alle Spillerforeningens kvindelige medlemmer kan stemme.

Tidligere vindere tæller spillere som Cathrine Paaske, Mariann Gajhede Knudsen, Mia Brogaard og Line Røddik.

De seneste fem vindere:
2014: Simone Boye